wroclaw.pl strona główna

MPK 100 nowych autobusów dla MPK. Co to będą za pojazdy?

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rowerzyści
  4. Plan działań rowerowych do 2030
  5. Trasy rowerowe
  6. Połączenie tras rowerowych w sieć

Realizacja zadań ujętych w tym punkcie pozwoli zrealizować jeden z celów operacyjnych:
Likwidacja nieciągłości tras rowerowych

Dalej jednak niektóre trasy kończą się nagle nie zapewniając sensownej i bezpiecznej możliwości jazdy na dłuższych odcinkach. W ramach prowadzonych konsultacji mieszkańcy mieli możliwość zaznaczenia proponowanych brakujących odcinków lub narysować swoje. 

Priorytety realizacyjne w zakresie łączenia tras w sieć do 2030 roku: 

  • Trasa Krakowska/Traugutta - uzupełnienie odcinka po południowej stronie Niskie Łąki / Bulwar nad Oławą -  połączenia tras z Krakowskiej z Bulwarem i bardziej intuicyjne skierowanie ruchu rowerowego na ciąg wzdłuż Oławy;
  • Podłączenie ul. Legnickiej do trasy na TAT;
  • Plac Grunwaldzki
    • odcinek pomiędzy ul. Grunwaldzką, a ul. Bujwida po północnej stronie,
    • odcinek od Ronda Reagana do Mostu Grunwaldzkiego, 
    • przejazd pod mostem Grunwaldzkim po zachodniej stronie; 
  • Połączenie Parku Południowego z Parkiem Skowronim, Park Skowroni z Armii Krajowej
  • Ul. Główna - końcowy odcinek przy ul. Stabłowickiej; 
  • Połączenie drogi dla rowerów z Alei Wielkiej Wyspy do Centrum Zajezdni Dąbie (przedłużenie projektu z Alei Wielkiej Wyspy);
  • Ul. Sudecka na odcinku od al. Wiśniowej do ronda Powstańców Śląskich;
  • Ul. Zaporoska;
  • Połączenie ulic Hlonda - Benedyktyńska zapewniając alternatywę dla ul. Sienkiewicza;
  • Kładka przez Fosę na przedłużeniu Komuny Paryskiej;
  • Ul. Awicenny - brakujące odcinki, niezależne od odcinków realizowanych przez deweloperów;
  • Al. Hallera - trasa rowerowa po północnej stronie na odcinku od Al. Pracy do ul. Mieleckiej;
  • Ul. Racławicka - podłączenie do Powstańców Śląskich
  • Ul. Żmigrodzka od ul. Na Polance do ul. Bałtyckiej;
  • Ul. Strachowskiego od ul. Agrestowej do ul. Parafialnej lub ul. Pszczelarskiej; 
  • Al. Armii Krajowej - połączenie Alei Wielkiej Wyspy;
  • Al. Różyckiego, alternatywnie trasa przez Park Szczytnicki;  
  • Ul. Mińska - brakujący odcinek od ul. Zagony do ul. Stanisławowskiej;
  • Ul. Nowodworska;
  • Ul. Trzebnicka - dwukierunkowa droga dla rowerów od Mostu Trzebnickiego do Pl. Powstańców Wielkopolskich wraz z wymianą nawierzchni z kostki betonowej;
  • Ul. Bolesława Krzywoustego - dwukierunkowa droga dla rowerów od mostu Bolesława Krzywoustego do istniejącej drogi dla rowerów po północnej stronie na wysokości CH Korona wraz z powiązaniem do istniejących tras rowerowych wzdłuż rzeki Widawy 
  • Tunel pod linią kolejową nr 143 przy Kanale Miejskim.

Trasy zależne od innych inwestycji: 

  • Ul. Pułaskiego od ul. Małachowskiego do ul. Kościuszki14;
  • Ul. Nowowiejska od ul. Wyszyńskiego do ul. Jedności Narodowej - powiązanie z przebudową odcinka drogi; 
  • Ul. Dubois od ul. Drobnera do ul. Kurkowej - realizacja możliwa częściowo w ramach przebudowy ul. Pomorskiej, częściowo w ramach przebudowy węzła komunikacji zbiorowej na skrzyżowaniu ulic Drobnera i Dubois; 
  • Ul. Szczytnicka - powiązanie z przebudową odcinka drogi; 
  • Most Osobowicki - powiązanie z modernizacją obiektu; 
  • Most Trzebnicki - powiązanie z modernizacją obiektu;
  • Ulica Bierutowska15;
  • Ulica Krucza - od Gajowickiej w kierunku zachodnim zależna od przebudowy ul. Gajowickiej oraz wytyczenia Promenady Krzyckiej na dalszym odcinku;
  • Ulica Swobodna - brakujący odcinek po północnej stronie, od ul. Ślężnej do ul. Powstańców Śląskich lub ul. Zielińskiego16

Trasy zależne od właścicieli terenów:

  • Kładka na Wyspę Opatowicką (Wody Polskie); 
  • Droga dla rowerów wzdłuż Odry pomiędzy Mostem Burzowym a Mostem Szczytnickim (Wody Polskie); 
  • Trasy rowerowe usprawniające połączenia wzdłuż Autostradowej Obwodnicy Wrocławia (rozpoznanie możliwości na terenach należących do GDDKiA);
  • Kluczowe inwestycje związane z terenami kolejowymi: 
    • Połączenie Góralska - Tęczowa17

Priorytety realizacyjne w zakresie łączenia tras w sieć do 2030 roku
Priorytety realizacyjne w zakresie łączenia tras w sieć do 2030 roku

__________________________________________

14 Realizacja związana z inwestycjami deweloperów w sąsiedztwie. 

15 Realizacja związana z inwestycjami deweloperów w sąsiedztwie

16 Realizacja związana z inwestycjami deweloperów w sąsiedztwie

17 Realizacja związana z inwestycjami deweloperów w sąsiedztwie.

Reklama