wroclaw.pl strona główna

MPK 100 nowych autobusów dla MPK. Co to będą za pojazdy?

  1. wroclaw.pl
  2. Akademicki Wrocław
  3. WCA
  4. Miejski Program Wsparcia "MOZART"
  5. VI edycja programu MOZART (2017/2018)
  6. Dr hab. inż. Radosław Rudek - Industrial Division: System wspomagający zarządzanie taborem w przedsiębiorstwie transportu kolejowego

Dr hab. inż. Radosław Rudek - Industrial Division: System wspomagający zarządzanie taborem w przedsiębiorstwie transportu kolejowego

Data publikacji: Autor:

Edytuj w ACMS

Kompleksowe usługi wynajmu taboru kolejowego w oparciu o 2 marki handlowe: CARGOUNIT i POWERUNIT, działające zgodnie z modelem ROSCO.

Reklama

Dr hab. inż. Radosław Rudek

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

       Industrial Division sp. z o.o.

O projekcie

Projekt dotyczy opracowania koncepcji i implementacji systemu informatycznego zawierającego modele i oparte na nich metody algorytmiczne wspomagające optymalizację zarządzania taborem w przedsiębiorstwie transportu kolejowego.

Podczas realizacji projektu wykonane zostaną następujące prace:

  • o analiza procesów biznesowych zachodzących w przedsiębiorstwie wraz z zapotrzebowaniem na niezbędne funkcjonalności systemu informatycznego związanego ze wspomaganiem zarządzania taborem kolejowym;
  • o opracowanie i konstrukcja modeli matematycznych oraz bazy danych opisujących kluczowe aspekty procesów związanych z zarządzaniem taborem w przedsiębiorstwie transportu kolejowego;
  • o opracowanie i implementacja metod wspomagających zarządzanie taborem w analizowanych procesach transportu kolejowego;
  • o opracowanie interfejsu użytkownika zawierającego niezbędne funkcjonalności oraz całościowa integracja elementów systemu informatycznego.

Efektem końcowym realizacji projektu będzie system informatyczny wspomagający podejmowanie decyzji w zakresie efektywnego zarządzania taborem kolejowym uwzględniając ograniczenia dotyczące optymalizacji przyjętych kluczowych wskaźników efektywności.

Co skłoniło naukowca i firmę do podjęcia współpracy?

Motywacją podjęcia współpracy jest osiągnięcie wzajemnych korzyści wynikających z komercjalizacji badań naukowych. Przedsiębiorca otrzyma istotne wsparcie w postaci systemu informatycznego opartego na zaawansowanych modelach matematycznych i metodach algorytmicznych wspomagających podejmowania decyzji w zakresie efektywnego zarządzania taborem kolejowym uwzględniając kluczowe dane, procesy biznesowe oraz oferując możliwość optymalizacji zadanych wskaźników efektywności.

Natomiast naukowiec zwiększy swoje praktyczne umiejętności w zakresie projektowania systemów informatycznych, modelowania procesów zachodzących w przedsiębiorstwach oraz stosowanych metod algorytmicznych w zakresie wspomagania podejmowania decyzji. Rezultaty projektu będą jednocześnie stanowiły istotny wkład w rozwój badań operacyjnych i informatyki, rozwój metod algorytmicznych oraz optymalizacji kombinatorycznej.

Reklama