Oficjalną premierę RT15e zorganizowano w Starej Garbarni we Wrocławiu. W uroczystości udział wzięli przedstawiciele władz uczelni, Wydziału Mechanicznego, sponsorzy i partnerzy biznesowi zespołu.
– Bolid jest efektem kilkumiesięcznej pracy wielu osób. Wszyscy widzieliśmy, jak studenci pracowali w garażach, ale też na zawodach, bo to właśnie w ich trakcie najlepiej widać pasję całego zespołu – mówił dr inż. Piotr Górski, prorektor ds. studenckich Politechniki Wrocławskiej.
Cała ekipa PWR Racing Team ma za sobą niezwykle pracowity okres.
– Przy konstrukcji nowego bolidu priorytetem była jego niezawodność. Postawiliśmy więc na liczne testy. Za cel obraliśmy przejechanie dwustu kilometrów jeszcze przed pierwszymi zawodami, które w tym sezonie zaczynamy wyjątkowo wcześnie – opowiada Paweł Wójcik, lider zespołu.
Gwiazdą jest dzisiaj nie tylko ten nowy bolid. Powody do świętowania i dumy mają wszyscy, którzy przyczynili się do powstania pojazdu.Prof. Anna Janicka, prof. uczelni, opiekunka PWR Racing Team.
Doskonalsza wersja wyścigówki
RT15e ma 106 koni mechanicznych, a do „setki” rozpędzi się w 3,4 sekundy.
– W nowym bolidzie wprowadziliśmy wiele modyfikacji względem zeszłorocznej konstrukcji – tłumaczy Alicja Jeżak, liderka marketingu w zespole.
Galeria zdjęć
Doskonalsze rozwiązania to:
- zmiana geometrii struktury nośnej, co pozwala zoptymalizować sztywność skrętną;
- ulepszona autorska bateria wysokiego napięcia,
- zwiększone napięcie nominalne z 537 do 604 volt;
- zmiana rozmieszczenia komponentów, m.in. w sekcjach bocznych auta. przeprojektowany tzw. wheel assembly (tzw. zespół koła) z silnikiem. To pozwala na redukcję masy bolidu, która w tym roku wynosi 180 kg (w konfiguracji elektrycznej).
– Przy konstruowaniu RT15e wykorzystaliśmy wiele różnorodnych materiałów – opisuje Paweł Wójcik. –Struktura nośna RT15e oraz elementy pakietu aerodynamicznego zostały wykonane z włókna węglowego, natomiast do stworzenia niektórych komponentów, takich jak obudowa na baterię, użyliśmy włókna aramidowego. Z kolei części mechaniczne pojazdu wykonane zostały z metali takich jak aluminium lotnicze, tytan czy stal.
Europejski tour PWR Racing Team
Ekipa PWR Racing Team na sezon 2025 zaplanowała cztery starty w ramach cyklu Formuły Student. Na początek rywalizacji czekają ich zawody na węgierskim torze AVL ZalaZONE (13-15 czerwca). Potem młodzi wrocławianie będą jeszcze w Austrii, Holandii oraz Czechach (tu ich RT15e zaprezentowany zostanie w klasie elektrycznej, ale też autonomicznej).
– Chcemy zostać najlepszą polską ekipą w stawce, a potem przed nami atak na czołowe pozycje w klasyfikacji europejskiej – komentuje Paweł Wójcik. – Dążymy również do tego, by nasz bolid stał się najszybszym pojazdem z napędem na tylną oś w całej klasyfikacji.
Konstruktorzy z sukcesami
PWR Racing Team działa na naszej uczelni od 16 lat. Jego opiekunami są prof. Anna Janicka, dr inż. Damian Derlukiewicz i dr inż. Gustaw Sierzputowski.
Zarazem to najstarszy i najbardziej utytułowany zespół wyścigowym Formuły Student w Polsce.
Od 2009 roku konstruują bolidy i startują nimi w prestiżowych zawodach inżynierskich odbywających się na całym świecie. Spośród wszystkich polskich zespołów PWR Racing Team plasuje się też najwyżej w klasyfikacji generalnej Formuły Student.
Obecnie do PWR Racing Team należy ponad 90 osób. To głównie studenci i studentki Politechniki Wrocławskiej, ale wśród członków są także osoby z Uniwersytetu Wrocławskiego, Uniwersytetu Ekonomicznego i Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu.